На другия ден отидох да видя родителите си.
- Пи ли кафе на брега на Сена? – попита ме татко. Той никога не
е ходил в Париж.
- О да, разбира се – отговорих аз. След което разказах за
Голямото фоайе на операта с пищната барокова позлата, за Лувъра
и Тюйлери, за „Нотр Дам дьо Пари” с витража между двете кули, за
букинистите и Сорбоната, за дъжда, който се излива внезапно и
отминава, но не мокри, защото кой ли му обръща внимание.
Така се поддържат легендите. Защото Париж е фата моргана –
мираж, който трепти над хоризонта на ежедневието и притегля с
цветове и образи, получени от сложното съчетаване на информация
и въображение. Едно име, превърнало се отдавна в синоним на
мечта във всички аспекти на копнежа.
Така че тези картини от Париж не са окончателни. Подобно на
мираж, Париж може да се появи отново – с нови цветове и нови
видения, създадени от фантазията по този град.
Както се казваше в оня виц: „Пак ми се ходи в Париж”. А във
вицовете нищо не е случайно.
|