Над 30 автори от областта на дизайна,
живописта, графиката, фотографията и видеоарта от Варна, София,
Лондон и Москва са събрани във варненския музей Георги Велчев
през пролетта на 2008 за станалата традиционна годишна изложба
на график дизайн студио Сталкер.
В колекцията са големите Милко Божков и Христо Алексиев,
майсторът на камерата Гаро Кешишян, популярните варненски имена
Сашо Анастасов и Пламен Монев. Зум дизайн - Мира Арнаудова и
Станислав Евстатиев се включват с видеоклип и анимация, младите
от студио Постер хаус – Ненко Атанасов и Люба Томова - със
социален плакат, Димо Миланов и Светлин Велинов с фентъзи
рисунки.
Със свои проекти, реализирани през 2007, се представят
дизайнерите Александър Георгиев, Асен Баръмов, Мила Петкова,
Александър Калудов, Миляна Стоилова, Йордан Желев, Искра
Кулешова от Москва, Стойчо Чакъров, дебютантът Васил Кателиев.
Мариета Ценова изпраща от Лондон серия прекрасни фотопортрети
със скандална история. С фотография участва и Ива Георгиева,
която в съвместната си работа с Мария Зафиркова по официалното
изображение на студиото за 2008 и по други проекти демонстрира
уплътнено присъствие в Сталкер.
Изложбата отбелязва 16-та годишнина от създаването на Сталкер,
която е повод и за равносметки, и за нетрадиционни тълкувания в
присъщия на дизайнерите от студиото стил.
Ето погледа на арт директора Димитър Трайчев към годишната
продукция на екипа:
Три са основните пунктове на 2007 за нас – работата по
организирането и реализацията на конкурса за логотип и
брендиране на авиокомпания България Еър, новата визия на
програма Море и цялата акция по логистиката на визията на
Театралния фестивал.
От един безобиден селски туризъм ние получихме едно изображение,
после правихме фотографски експедиции, но това са локалните
усилия в областта на график дизайна. Работата стана дебела,
когато от дизайна излязохме на територията на обществения
транспорт „по вина” на Александър Калудов.
Защото една идея, подхвърлена през рамо, направи тапа на
централното кръстовище на Варна с локомобила от 1902 г. –
визуалния знак на театралното лято 2007. По случването на това
тежкотоварно събитие се запали фирма NTZ. Така от криейтив
преминахме към логистика, а тази социално значима идея влезе в
корпоративната идентификация на фирмата спонсор.
С усмивка Трайчев тълкува лаконичното име на изложбата:
Специалното на тази годишнина е 4 по 4 високосни години.
Слоганът е дело на Александър Калудов, който тормозеше целия
екип с тези цифри цяла година. За съжаление той още чака своята
достойна визуализация. Но покрай него открихме много приятели и
познати, свързани с офроуда въобще.
За нас не е изцепка или наглост да кажем, че сме почти извън
пътя. Поне с едната ос ние сме в Зоната. Важното е всяко нещо да
има последователи и тази изложба с всички тези гости показва как
всеки сам по себе си се опитва да излезе извън пътя и да влезе в
други различни пътища.
И ето че от разнообразието от мрежи се получава нова – нашата
обща мрежа.
|