| 
				 Влизането в общинската зала Пленарна не е 
				сложен логистичен проблем. Дежурният полицай вяло обръща глава 
				по посока на зумиращия скенер, регистрирал наличието на метални 
				предмети у преминаващия. Възстановява прекъснатия разговор със 
				стар познат. Това не е приоритет. 
				 
				Приглушеното горно осветление в залата те кара да се чувстваш 
				съучастник в тайнство. Екранът в дъното на сцената примигва на 
				пасамаци в очакване на неговото разкриване. Адаптирам зрението и 
				се оглеждам. Случайно или не, настанил съм се в зоната център, 
				център. Това не е приоритет. 
				 
				  
				 
				Вляво от мен са повечето познати лица от местните артистични 
				партита – пишещи, свирещи, рисуващи и гравитиращи. Дрескод – 
				черни тениски, брендирани с едрокегелни кондензирани болдове, 
				джинси от всички епохи и много косми. Само Люси Станев е с 
				наследеното авиаторско яке – литературен обект. Разпознавам и 
				други познати герои, някои от които сподвижници. Те си имат 
				прякори. Сашо Пънка, Косьо Джамбаза, Петьо Желязото. Всички 
				гледат мрачно. И ветерани, и редови бойци. Само опълчението леко 
				щъка. Това не е приоритет. 
				 
				Вдясно от мен са настанени екземпляри от непознати породи. Добре 
				подстригани до 40-годишни мъже с делови костюми и поддържана 
				кожа, придружени от правилни сътруднички с пола до коляно и 
				дискретен маникюр. В очилата /без диоптър/ проблясват отражения 
				от дисплеи, ябълки и ексели. Картинка с висок рейтинг от банките 
				на Stock Photo. Това е приоритет. 
				 
				Екранът светва. Влиза Екзекуторът. Всъщност, попрегърбен философ 
				със сиво сакенце. Отказал цигарите, преди ме подпушваше. С него 
				редовно си пиехме кафето на нашата тераса, до момента, в който 
				той за втори път реши да стане общински служител. Той е и 
				експертът, който ще ни светва как стават работите. Това е 
				приоритет. 
				 
				Екзекуторът/експерт обича порядъка, той е съвършен Бюрократ. 
				Всъщност аз си го харесвам, въпреки че оглежда с подозрение и 
				лека досада аудиторията. С характерно движение на врата врътва 
				една мазна 180 градусова панорама. Подозирам, че замисля 
				свръхефективен и извратен мониторинг от типа – какви са Вашите 
				ежедневни права и задължения на работното място. Знае, че няма 
				да получи отговор. Това не е приоритет. 
				 
				Бавно и системно разяснява на събраните уж очевадни неща, и 
				всичко това на фона на старателно вчесаната PPT без преливки и с 
				ляво равнена Вердана. 
				 
				Отдясно клавиатурите чаткат, отляво чувам скърцане със зъби. 
				 
				Идва ред на въпросите. Отляво мълчание, отдясно – 
				хиперактивност. По едно време на лявофланговата групировка й 
				светва, че десният фланг има и стратегическо предимство, и 
				тактически превес. Хората с костюми са участвали в не в една или 
				две битки за усвояване на средства по различни програми със 
				звучни названия. Това за тях е ежедневие. Това е приоритет. 
				 
				  
				 
				Прекъсвам аналитично-съзерцателното си състояние. Съборен съм от 
				един въпрос. Задава го млад мъж, облечен в 50% сив костюм на 
				дискретни райета. Въпросът е принципно правилен и важен, даже 
				фундаментален. Произнесен е ясно и без диалектен уклон: 
				 
				Какви са принципите за създаване на 
				художествено произведение? 
				 
				Напускам залата съкрушен. Боже, и тези две цивилизации няма да 
				се срещнат. А би трябвало. Бяха толкова близко. На една ръка 
				разстояние. 
				 
				P.S. 
				Всички описани лица и събития са действителни, въпреки че ми се 
				искаше да е обратното. Нищо, че се правя на голям отворко, и 
				моят проект не мина. 
				 
				 
				 
   |