stalker.bg

БЮЛЕТИН ЗА СЛУЖЕБНО ПОЛЗВАНЕ     24.05.2012
ВИЗИЯТА
   броят
   архив
   автори
   връзки
   за нас
   контакт

 



Дебатите около структурирането на спектакъла приключиха бързо. На мен ми беше пределно ясно – има музикална драматургия, има спектакъл. И обратното. Отговорността за това е несподелена и персонална – на музикалния директор Страцимир Павлов.

Остана изкопчийската работа: да поставя темите и приоритетите в четирите обособени, като състояния, части; да селектирам адекватно огромното количество натрупан визуален материал; да изравня средите на изображенията, събрани от кол и въже; да вляза в темпото и да следя за вътрешната логика в 14-те парчета и връзките между тях.

След кратката историческа разходка в света на визуалните стандарти от края на 19-ти и началото на 20-ти век се приземяваме на Балканите, малко преди да се случи първата модерна война, в която технологиите си разменят местата със серийните убийци.
Засега публиката се забавлява. Преекспонирано щастие и нега. Прогресът се измерва с увеличаване на конските сили и броя на цилидрите. Бензинът е новият наркотик.



Всъщност всичко е реплика на началните кадри от филма на Бертолучи - ХХ век. Ридаещият шут известява смъртта на Верди и началото на новата епоха в един стон. Монохромната картина се накъсва от пламъците на огненочервените знамена. Останалото го знаем.

Ако не бях шизофренично раздвоен между новата си роля на продуцент и традиционните си дизайнерски си предпочитания, всичко щеше да е както обикновено. Работа като работа. На куп бяха събрани уменията на американските възпитаници, тренинга на класическите музиканти и енергията на младите дарования. Продуктът, който изграждахме, с всичките си амбиции не трябваше да преминава границата на поп-културата. За мен, това беше малко сложно. Помогна ми Васил Даскалов. По време на монтажа, той даваше ценни конструктивни и логични предложения, които надхвърляха параметрите на преките му задължения.



Андрей Кулешов се мъчи доста с финалното 3D. Простият на пръв поглед сториборд постави множество технологични препятствия. Те пък изискваха нови управленски и художествени решения под натиска на работния график и икономическите възможности. Трудното бе, че след бурния драматургичен и музикален финал, обектите от анимацията се движеха в среда, лишена от време и звук. Това е почти самоубийство.
Обаче се получи.

Целият сценичен екип на варненския куклен театър, освен че оказа пълно съдействие, предложи и непоискани екстри. Венци и Иван даже се самолишиха от синдикални права.

Пейо Колев предостави безвъзмездно всички изображения от стара София,
а Красимир Щерев, цигулар и колекционер - почти всичко за Варна.

Благодаря за свършената работа, платена и/или доброволна.
Следващият път може и да е по-зле.

Димитър Трайчев
22.05.2012



 

 
 

© Copyright - Stalker Project - Studio IDA