stalker.bg

БЮЛЕТИН ЗА СЛУЖЕБНО ПОЛЗВАНЕ     24.05.2012
ПРОДУЦЕНТЪТ
   броят
   архив
   автори
   връзки
   за нас
   контакт

 



„Титаник бенд 100”
Може да е чудо, но и преди шест месеца си представях 90 % от това, което се случи на 04.04.2012 във варненския куклен театър. Просто разказана история за достойнството и любовта към музиката. Всички драматургични линии на спектакъла минават през тази ос. От ежедневния музикантски фолклор до кардиналното решение да се свири до последно.

Идеята за спектакъла
Критикът и изследовател на джаза, Владимир Гаджев, водещ на Варненския джаз фестивал поне от пет години, ни напомня за връзката на Варна с Титаник и оркестъра на Уолъс Хартли. Когато излезе неговият фундаментален труд „Джазът в България. Българите в джаза” реших, че е срамота да се чака повече.

Идеята за сценария
Получи се нещо като сложна тристранна сделка. Конструиране на репертоара/ динамика и темпо на аранжиментите, разгънати във времето /двигателната култура и актьорските възможности на музикантите в процес на здраво свирене. Първите две условия бяха изцяло в ресора на музикалния директор и аранжор Страцимир Павлов и никой не можеше, а би било и глупаво, да извършва някакви действия. Сценарият е резултат от консенсуса, постигнат между мен, Антонела Петрова и Страцимир Павлов при структуриране на музикалната драматургия. Винаги ще бъда благодарен на Антонела. Тя хвърли много енергия в сценария и захрани действието с живот.



Трудностите на продуцирането
Това не са трудности. Това си е технология. На стари години дебютирах официално и в този бизнес. За мен обаче, това не е никакъв бизнес, а чисто набутване. Някои го наричат мисия. Оглеждаш се наоколо и като не съзираш друг балък, готов на доброволчески труд, се хващаш и го правиш. Формулираш в 200 думи това, което може би ще се случи след 6 месеца, някой ти повярва и казва ДА, след което с трепет очакваш обещаната сума в банковата си сметка. А вече преговаряш за репетиционни зали и графици.

Най-голямата радост от начинанието
Повярваха ми, без никой да чете 200-те думи. Георги Бонин, Марин Митев, Константин Щерев. Те ми дариха кредит на доверие. Това няма цена.

В Община Варна четоха всичко, по няколко пъти. Няма как – администрация. Отново писах, допълвах, зачерквах. И се случи. Благодаря на Жана Андреева. Затова пък представих почти перфектен садомазохистичен отчет. Аудио, видео, нотна и счетоводна документация, фотографии. Кой, колко, кога и защо? С описани загуби за юридическото лице. От моето счетоводство ме гледаха с подозрение – това не е сделка, никакъв остатък, само външни разходи и то повече от субсидията. Отговарям – „Няма как да не потънем, нали сме на „Титаник”.

И накрая за Вера Стойкова – директор на Държавен куклен театър Варна. Тази жена се държи абсолютно адекватно и позитивно, все едно, че не е бюджетен служител. Разбрахме се с половин дума. И екипа, който ни предостави, беше железен. Хората даваха конструктивни предложения и съучастваха до края. Просто си станахме фенове с хората от театъра.



Разочарования
Нямах време за това. Вляза ли в производство, карам я по кратката процедура.

Опасни кризи
От 1 февруари до 23 март проектът беше в колапс. Просто е. Ако работата не може да продължи – връщам парите. Стори ми си постижимо да издрапаме с още малко помощ. Успяхме.

Смисълът на спектакъла и на усилието
Трябва да се опитва непрестанно. Това е смисълът. Откажеш ли се, прегазен си на секундата. Защото те идват. Едните с нафталина, другите с лайфстайла, на два фронта.

Още до премиерата се самогенерира доброволческа маса от професионалисти, средно негладни. Това за мен е важно постижение. Елица Матеева, Росен Донев, Борис Очеретько, Станислав Евстатиев, Николай Добрев, Мира Арнаудова. Благодаря!

Откровение
Определям се като средно кротък локален мейнстрийм артист. Има по-талантливи, има и по-можещи, има по-знаещи, има и по-умни. Къде сте? Направете нещо!

Димитър Трайчев
Варна, 22.04.2012


 

 
 

© Copyright - Stalker Project - Studio IDA